Jak vybírat sněhovou frézu?
Zaměřte se na bytelnost lopatek kovového šneku uvnitř bunkru. Oběma rukama je stiskněte směrem k sobě – nesmí se pohnout a už vůbec ne překřížit. Při kontaktu s kusy ledu pak nedojde k jejich poškození. I bunkr frézy musí být z kvalitního odolného materiálu. Jak se o tom snadno přesvědčit? Shora do bunkru silně zatlačte oběma rukama. Nesmí se prohnout. Teprve pak máte jistotu, že nepraskne ani při najetí do zledovatělého nánosu sněhu např. se silnými rampouchy.
Stejnou pozornost věnujte šneku v bunkru, kde musí být v místě uchycení v obou jeho stěnách pevně a stabilně uložen. Při zatlačení nesmíte zaznamenat žádné odchýlení od stěn. Během odklízení sněhu nedojde k jeho vyosení, což by vedlo k poškození převodovky.
Snadné řazení rychlostních stupňů v co nejkratších drahách je dalším bodem, kterého se při nákupu můžete držet. Zaručuje jednoduchou změnu rychlosti přímo během jízdy, s čímž souvisí i umístění řadicí páky přímo na hlavním ovládacím panelu – k páce se neshýbáte, takže si ušetříte čas i bolavá záda.
Pozornost věnujte odhozovému komínu frézy. Zkuste si jej rychle natočit pomocí ovládací kličky. Neměli byste jí otočit více než 2,5krát. Ideální je ovládání joystickem v podobě funkce Quick Stick. Natočení musí být především snadné, pohodlné a rychlé.
Minimální průměr kol dvoustupňového stroje by měl být 33 cm. U vyšších modelů pak 38 cm. Při menším průměru může být pohyb na nerovném povrchu zbytečně obtížný. Pro ještě lepší trakci jsou některé sněhové frézy vybaveny pneumatikami se vzorkem ve tvaru písmene „V“ anebo pásy.
Můžete si bát jisti, že nesáhnete vedle, když si pořídíte stroj z USA nebo z kolébky sněhových fréz – Japonska.